DeklarācijaPlaši meži un tīrumi, zeme, neskarta daba un tīrs gaiss, ko elpojam, ir mūsu – Latvijas – bagātība un iespēja pilnvērtīgi dzīvot, izmantojot šos resursus savā uzturā, nav dota lielai daļai planētas iedzīvotāju. Mūsu uzdevums ir saglabāt šo vidi, izmantot tās sniegtās iespējas un veicināt savstarpēji izdevīgu un veselīgu līdzāspastāvēšanu. Svarīgākais, lai šī vide tiktu nodota nākamām paaudzēm tikpat pilnvērtīga un bagātīga, kādu to atstājuši mūsu senči. Attīstoties lielražotājiem, nereti uzņēmumi koncentrējas uz peļņas gūšanu īsā laika periodā, aizmirstot par produktu dabīguma, kā arī apkārtējās vides saglabāšanu. Ja sabiedrība to nepieprasa, uzņēmumiem par to nav jādomā, tādēļ svarīgi saprast, kādas ir mūsu un mūsu bērnu vēlmes veselīgas pārtikas pieejamības nodrošināšanā. Biroja „Dabīgs Produkts” galvenais mērķis ir veicināt dabīgu produktu patēriņu Latvijā, informēt sabiedrību par iespējām un nozīmību izvēlēties savā uzturā lietot dabīgus Latvijas produktus, kas nesatur kaitīgas vielas un tā ražošana nenodara ļaunumu organismam un dabai, radot skaidrus un saprotamus noteikumus un padarot pieejamu informāciju par produktu atbilstību noteiktiem kritērijiem. Dabīgie produkti ir jāpadara iedzīvotājiem atpazīstami un ērti pieejami, vienlaikus mudinot uzņēmumus vairāk domāt par šādu produktu ražošanu. Tāpat arī mērķis ir atbalstīt un izcelt tos uzņēmumus un ražotājus, kas nodarbojas ar veselīgas un ekoloģiski tīras produkcijas audzēšanu, ražošanu un piegādāšanu sabiedrībai. Birojs plāno veikt produktu izcelsmes un laboratoriskās pārbaudes un starppārbaudes, kas atbilst iekšējiem biroja ekspertu izstrādātiem atbilstības kritērijiem. Pārbaudes tiks veiktas regulāri un pēc pieprasījuma, tādējādi nodrošinot produkta atbilstības apzināšanu, nepieļaujot izmaiņu iespējas. „Dabīgs Produkts” tāpat plāno organizēt informatīvas kampaņas, ar mērķi popularizēt dabīgo produktu izmantošanas tendenci Latvijas sabiedrībā, informējot par iespējamiem riskiem lietojot ģenētiski modificētus produktus un produktus ar kaitīgajām e-vielām, tādējādi atvieglojot patērētāju lēmumu pieņemšanu par labu veselīgiem, ekoloģiski audzētiem un apstrādātiem produktiem. |